Her gün bir kaç gencin ölüm haberini ajanslardan dinlemek ile bir gün o genci kendi ocağında yitirmek birbirine benzemiyordu. Atölyede ne zaman bir terör kurbanından bahsetseler o hep öğrencilerini teskine çalışır, tehlikelerden uzak tutmak için öğütler verir, gönül okşar, şiddet ve anarşiden kaçınmalarını telkin ederdi.
Bana göre Marksizm, büyük bir aldatmaca. Çünkü insan çalışarak, kazanarak, sahiplenerek yaşar. Ve kazandığından, sahiplendiğinden gönül rızasıyla paylaştıkça mutlu olur.