Ben yaşadım mı be?
Bu benim hayatım mıydı?
Bu yaşadığım benim hayatım mıydı?..
Hakikaten yaşadım mı ben?
İki türlü cevap verebilirsiniz.
Birincisi,
- Yok lan aklıma bile gelmedi. El âlem ne der diye yaşadım.
Ben ömür boyunca hep başkalarının benden beklentilerini yerine getirmek için çabaladım.
Ve şimdi ölüyorum..
Böyle insanları tanıyabilir misiniz?
- Evet..
Yaşlandıkça mendeburlaşırlar, yaşlandıkça asık suratlı olurlar.
Özellikle çocuklara ve gençlere çok öfkelidirler.
Mutlu insan görmeye tahammül edemezler.
Çünkü içi bilir, “ Yaşanmamış Bir Yaşam”
Ve Erich Fromm der:
“Yaşanmamış yaşamlar dünyadaki bütün savaşların ve kötülüklerin temelidir.”