Ayrıca ben evliliğin hayırlı bir iş olduğunu da düşünmüyorum, gerçekleşmemiş, ilk gününden son gününe kadar yaşanmamış bir evlilik için insan peşin peşin nasıl hayırlı bir iş diyebilir?
Kibar kibar gezinip duran güleç yüzlü adamların, herkese göz yaşartıcı bir sevgiyle yaklaşan hanım hanımcık teyzelerin, namus ve ahlak söz konusu olduğu vakit mangalda kül bırakmayan bazı insanların, bazı çıtkırıldım gençlerin ya da yaralı bir kedi görünce gözyaşlarını tutamayan sevimli ve yufka yürekli amcaların ne tür dolaplar çevirdiğini öğrenmek çok fena sarsıyor onu.