Halil

“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olamazsınız;iman etmedikçe cennete giremezsiniz."
Âsâf'ın değerini bilmez Süleyman olmayan, Bilmez insanın kadrini âlemde insan olmayan
Mehmet Akif Ersoy
"Şarkı görmez, garbı bilmez, edepten yok payesi. Bir utanmaz yüz yaşarmaz göz bütün sermayesi."
Puan vermedi·134 syf.··
2020 13. kitabı
Dönüşümü ilk kez lisede bir hocamın tavsiyesi üzerine okumuştum kitabı bitirdiğimde bana kitaptan ne anladığımı sorduğunda ona "bir sabah uyandığında böceğe dönüşen Gregor Samsanın sonrasında yaşadıkları,ailesinin yaşadığı acılar ve Gregor Samsanın çektiği sıkıntıları anlatıyor"demiştim kitabı aslında ne kadar yanlış anladığımı şuan tekrar okuyunca farkettim. Kitap basit bir öykü kitabı,böceğe dönüşen adamın yaşadıkları değildi aslında. Toplumun dayattığı kurallara ve belirlediği yaşayış biçimine karşı gelen bir insanın nasıl toplum tarafından iğrenç bir böcek olarak görüldüğünü, dışlandığını,sistemin işleyişine uymayanin nasıl bir çırpıda gözden çıkarıldığını anlatmak istiyor aslında bizlere Kafka. Çünkü Kafka yazar olmayı seçince aynen Gregor Samsa gibi kendi ailesi ve çevresi tarafından böcek muamelesi gördüğünü hissettiriyor aslında bizlere.Son olarak eklemek istediğim insan geçmişte okuduğu bir kitabı ben zaten onu okudum deyip tozlu raflara kaldırmamalı çünkü kitabı okurkenki ruh hali zihin karışıklığı bilgi birikim eğitim durumu vs tüm bu koşullar kitaba bakış açısını çok fazla etkiliyor,bu nedenle güzel eserler geçmişte okunmuş olsa da tekrar okunmalı,İyi okumalar..
DönüşümFranz Kafka · İnsan Kitap · 2017268,1bin okunma