Sonra zaten başından beri onun bu işten bir ümidi olmamıştı; neşeli bir hobbit olduğu için de ümitsizliğini erteleyebildiği sürece bir ümidi ihtiyacı olmamıştı. Artık gerçeklerle yüzleşme zamanı gelmişti.
Yaşayanların birçoğu ölümü hak ediyor. Ve ölenlerin bir kısmı yaşamayı hak ediyor. Yaşamı onlara verebilir misin? O halde öyle hak, hukuk adına ölüm buyurmakta çok acele etme. Çünkü en bilge olanlar bile her şeyin sonunu göremez.