Keje Arslan

Keje Arslan
@_kj_
"Kadınların salt insani zenginlikleri içinde kavramanın, hep cinsiyetleri açısından bakmaktan, hep yarı şematize ederek görmekten kaçınmanın bu kadar zor olması ne tuhaftı. İnsan kadınları ister idealize etsin ister şeytanileştirsin, her durumda erkeğe bağlı değerlendirip basitleştiriyordu.Bellki de kadına adeta bir sfenks karakteri yüklenmesinin temelinde büyük ölçüde, erkeğinkinden hiç de geri kalmayan eksiksiz insaniyetinin bu ağır basitleştirme ile örtüşmemesi yatıyordu."
Sayfa 35 - Kültür yayınları·Kitabı okudu
Reklam

Keje Arslan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·70 syf.·
2023 15. kitabı
Lou Andreas-Salomé
7.3/10 · 9,5bin okunma
Problem ne kadın ne erkektir. Çoğu zaman problem;bakış açısı,algılama biçimi,yetişme tarzı,vizyon ve zihniyettir.
Olgunlaştıkça özelini daha az insanla paylaşmaya başlıyorsun. Daha az kendini anlatıyorsun,konuşmaya,haklı çıkmaya duyduğun ihtiyaç giderek azalıyor.İnsanları ikna etmek için çaba sarfetmekten vazgeçiyorsun,"sende haklısın" deyip geçmeyi öğreniyorsun. Çevrendeki gereksiz kalabalıkları azaltıyorsun.Giyiminde,kuşamında,makyajında sadeleşiyorsun.Gösterişli şeyler yerine,daha küçük daha değerli şeylere yöneliyorsun. Sessizliğin bir nimet olduğunu keşfediyorsun .Zamanın kıymetini öğreniyorsun ve gereksiz insanlara hediye etmekten vazgeçiyorsun. Herkesi memnun etme,herkese şirin görünme huyundan vazgeçiyorsun.Sözlerden çok davranışlar ilgilendirmeye başlıyor artık seni. Geçmişin keşkelerine takılmaktan vazgeçiyorsun.Gelecek için "uzun vadeli planlar" yapmaktan da.Sahip olduklarının değerini bilmek de bir olgunlaşma belirtisi. 🌸🌱
Reklam