Herkese merhaba
Bu kitapta Atatürk 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun’a çıkışıyla başlayan mücadele dönemini anlatır
Kitaba bayıldım. Aslında herkesin okuması gereken bir kitap. Müfredatlara kesinlikle eklenmeli. Çünkü Atatürk'ün cumhuriyeti kurmayı ve kurarken yaşadıkları mücadeleleri ve bence en önemlisi Atatürk'ü tanımak ve onu anlamak için bu kitap kesinlikle okunmalı. Atatürk olayları anlatırken sık sık da, bizlere Türk gençliğine öğüt veriyor.Kitapta olayların doğrudan Atatürk’ün net ve keskin üslubuyla anlatıldığına şahit oluyoruz. Atatürk, olayları anlatırken son derece açıklayıcı ve detaylı bir yol izliyor, bu da o dönemi anlamak açısından büyük bir avantaj sağlıyor. Nutuk, sadece bir tarih kitabı değil, aynı zamanda bir liderin vizyonunu, stratejisini ve inancını da yansıtıyor. Atatürk’ün olayları değerlendirmesi, sadece o dönemin değil, bugünün de siyasi ve toplumsal meselelerine ışık tutacak kadar evrensel ve zamansız.Kitabı okurken bizim günümüzle sıkça karşılaştırdım. Şu an bizde ne yazık ki aynı şeyleri yaşamaktayız. Siyaset yapmamaya çalışacağım. Cumhuriyete kadar neler yaşadığını, ne tür entrikalara ve oyunlara maruz kaldığını bilip, şuan ki politikalara göre değerlendirmesi esastır. Osmanlı şu an ki devletimiz desem bence yeterli olacak. Tarihimizi, geçmişimizi bilmek zorundayız. En azından hangi durumda nasıl bir yol izlenmiş, nasıl bir mantık bağıntısı kurulmuş bunlar oldukça değerli olduğu için kavranması gereklidir. Kitap akıcı değil onu söylemek istiyorum. Kitabı hemen başlamalık bitirmelik değil. Bu, kitabın akıcılığını zaman zaman kesintiye uğratabiliyor. Atatürk fikirlerini bu kitapta açık açık belli ettiğini ve rahat bir şekilde kitabı istediği şekilde yazdığını gördük. Kitabı yavaş yavaş okumak istedim. Kitapta bildiğim ve bilmediğim şeyler de