Allah, insanları hiç akıllarına gelmeyecek türlü sıkıntılarla sınar, bu
sınanma, kimini sonsuz acılara, kimini ise sonsuz ve sınırsız mutluluğa götürürdü.
Ebu Hanife'nin (r.a.) hayatı boyunca sıkça okuduğu ve kendisinin hüzünlenmesine vesile olan şiir şudur:
"Ne rahat bir hayatın oldu senin, ne de Allah'ı razı edecek amelin. Bu da hüzün olarak sana yeter."
Ama Kevser nine, her canlının ömrü aynı uzunlukta
değil ki?
- Bitecek olduktan sonra gerisinin önemi yok evladım,
mesele kelebek olabilmekte. Bu kelebek bir tırtıl idi, koza
örmeseydi kelebek olamazdı, kelebek olmasa idi çiçeği bilemezdi, çiçekten gözünü alamasaydı güneşi göremezdi. Ademoğlu da bu misaldir. Kimi tırtıl olarak kalır da çıkamaz
daracık dünyasından, kimi de kozasında çürür, kimi belki
kelebek olmayı başarır ama dünya onu aldatır da hakikati
göremez, kimi de öyle bir kelebek olur ki Rabb’ine yürür.