Tüm medeniyet-i beşer ve gelişmenin gayesi ve özü, yıkıp
reddetmek değil devam ettirmek ve tekamüldür. Alfabe, bir
milletin tarihi “hatırlama” metodu ve tarihte kalma gerecidir.
Arap alfabesinin kaldırılmasıyla birlikte Türkiye, tarihinin
yazılı olarak muhafaza edilen tüm hazinelerini büyük oranda kaybetti ve sadece bu hamleyle birlikte kendini barbarlık
sınırına düşürdü.