Dondurulmuş muhafazakarlıkları sürdürdüğümüz için, antika yaklaşımlar temelinde çözümlemeler yapmaya çalışıyoruz.
Büyük üstatlara, büyük düşünürlere, büyük kahramanlara, liderleri tapınma derecesinde bağımlı olan toplumlar/ kültürler bu büyükleri aşmaya cesaret edemedikleri için, bu büyükleri aşmanın bir tür sapkınlık olduğunu düşündükleri için, kendi kendilerine düşünemiyor ve Özgün/ bağımsız yorumlar/ yöntemler üretemiyor.
Evrensel çapta etkili olabilecek bir düşünce - kültür, felsefe -siyaset ekolüne sahip değiliz.
Bilinçsiz umutların neden olduğu sessiz çöküşler yaşıyoruz.
Özgürlük için özgürlükleri kısıtlamak, hakça düzen için, haklara engel olmak, ezilmişlikten kurtulmak için ezmek, paylaşım için büyük payları elde etmek, kardeşlik için kardeşi kırmak, dostluk için sürekli düşman yaratmak... İşte beni uçurumun kenarına getiren çelişkiler...Bir şeyler eksikti, ama ne?