Biraz ağır geliyor ama öğrendim ki bu hayatta hiçbir zaman kendim için yaşamanın ne olduğunu öğrenemeden öleceğim. Yaşım 30’a geliyor ama ben kendim için yaşamadım. Herkesin yükünü taşıdım da bir tek kendi yükümü sırtıma almak bir yana, elime bile alamadım. Öylece kenara bırakıp üstünü örttüm; örtmek zorunda bırakıldım. Gerçekten de bu cihanda ne bana ne de yüklerime yer buldum. Koskoca dünyayı geçtim, kendi dünyamda bile bana yer bırakılmadı. Herkese deva oldum ama kendime değil; kendime deva olmayı geçtim, dert bile olamadım. Bende bana yer yokmuş, bende bana yaşamak yokmuş…
Bu yüzden ağır geliyor; insan kendine hiç dokunmadan yaşadığını, en çok sessizlikte fark ediyor.