Hocam bu namaz, ne tatlı, ne kadar ulu, ne kadar haz veren bir ibadettir. Allah ile karşı karşıya olmak, ona istekleri bizzat takdim etmek, hâlini arz etmek, yalvarmak, af dilemek insanı ne kadar rahatlatıyor ve ne kadar huzura kavuşturuyor.
Niçin hocam? Niçin biz bunları bugüne kadar keşfedemedik? Niçin bu hakikatler bize böylesine anlatılmadı? Neden öğretmenlerimiz bu manevi iklimin, bu bitmez hazzından ve huzurundan bahsetmediler?
Meğer beynimi savaş alanına çeviren sıkıntıların ve ruhumda bir türlü dinmeyen acının, mutsuzluğun tek ilacı, yüce Allah'a yönelmek ve O'ndan af dilemekmiş.
- Düzceli Mehmet