"Ya ölmezsem! Ya tekrar yaşamaya başlarsam! Upuzun bir hayat olursa önümde! Her dakikasıyla benim olan bir hayat!.. Her dakikasını yüzyıl yapardım, bir anını boşa harcamazdım, her dakikasını hesaplı kullanırdım, bir dakikasının bile değerini bilirdim!"
Dünyayı gördükçe memnuniyetsizliğim artıyor; her türlü karakterin tutarsız olduğuna, ayrıca erdemli ve duyarlı görünümün yanıltıcı olabileceğine her gün daha çok inanıyorum.
Kelimeler genelde eş anlamlı kullanılsa da kibir ile gurur farklı şeyler. İnsan kibirli olmadan gururlu olabilir. Gurur kendimizle ilgili görüşlerimizi yansıtıyor, kibir ise başkalarının bizim hakkımızda ne düşündüğüyle ilgili.