İnsan vücudu hastalanmamak üzere tasarlanmıştır.Ama fıtrata uygun biçimde yiyip içme alışkanlığını kaybeden insan, adeta onu kendi tercihleriyle zorla hasta eder.Böylece hastalık bir kader değil tercih olur
İnsan, kendisine dokunabileceğini bile bile bir yiyeceği sırf lezzeti için yahut ona müptela olduğu için yemeği sürdürerek sonunda bir tür cennet olan sağlıklı yaşamını yitirir ama yine de hazlarından ve ya tiryakiliklerinden vazgeç(e)mez.