Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

sudeminktplgi

Reklam
Kulluk, vicdandaki her harekette, organların her işleyişinde, her davranışta Allah'a yönelmektir.
Fedakârlık etmeden nimetlere kavuşulmaz. Vakit büyük bir nimettir ve onun bereketine de ancak fedakârlık edenler kavuşur.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İbadetlerin ve duaların nefsi ıslah edici, onu terbiye edici bir etkisi de vardır. Eğer haram lokmalardan dolayı ibadetlerin etkisi azalır ya da kaybolursa nefsin azgınlığı da artar.
Abdülkadir Geylânî şöyle nasihat eder: "Bak evladım! Haram yemek, kalbi öldürür. Lokma vardır, kalbini nurlandırır; lokma vardır onu karanlığa boğar. Yine lokma vardır, seni dünya ile meşgul eder; lokma vardır ahiret ile meşgul eder. Lokma vardır, seni her iki dünyanın da zâhidi yapar, seni dünya ve âhiretin Hâlıkı'na yöneltir."
Reklam
Selim bir kalbi besleyen helal lokmalardır. Azgın bir nefsi besleyen ve onu daha da azgınlaştıran ise haram lokmalardır.
Nefsin en çok hoşuna giden şey, insanların beğenisini ve hayranlığını kazanmaktır. Eğer bir insan gerçek manada nefis terbiyesi ve irade kontrolü yapamazsa nefis ona bütün ömrünü boşa geçirtebilecek tuzaklar kurabilir.
Kalıcı zenginliğin ahiret zenginliği olduğunu, gerçek zenginliğin kişiyi cennete ulaştıracak iman ve amel zenginliği olduğunu kavrayabilmek için nefis terbiyesi ve irade kontrolü, Müslüman gencin her daim gündeminde olmak zorundadır.
Reklam
Nefse teslimiyet, Peygamberi ve onun getirdiği mesajları kavramanın önündeki en büyük engeldir. Ayetlerden ve hadislerden etkilenmek, ibadetten zevk almak, vaaz ve nasihatin tesiri altına girebilmek için nefsin dizginlenmesi şarttır. Eğer nefis dizginlenemez ise imanın kalpte kökleşmesi ve hayata etki etmesi oldukça zorlaşır. Çünkü nefse teslimiyet demek, göze hakikati görmeyi engelleyen kalın perdelerin inmesi demektir.
Nefsini kontrol altına alamayanı nefis muhakkak kontrol altına alacaktır. Nefsini terbiye edemeyeni nefis terbiye edecektir. Nefsine söz geçiremeyene nefis söz geçirip, esaret yularını takacaktır. Tüm bunların sonunda da İslami irade devreden çıkıp şeytani istekler duygu, düşünce ve davranışlara yön verecektir.
Tezkiye ve terbiyeden maksat önce nefsini temizlemek, onu şirk, günah, nifak, cehalet, kötu duygular ve her türlü pislikten temizlemek, sonra da onu Allah'ın emirlerine itaat edecek bir programa alıştınp terbiye etmektir. Onu takvalı olmaya sevk etmektir. Onu kontrol altına almak, onu ibadete, salih amele ve İslam'ı yaşamaya boyun eğen bir hale getirmektir. Yani İslamı iradeyi onun üzerinde ha kim kılmaktır.
Nefsini arındıran, onu tezkiye eden, onu terbiye eden, onu kontrol altına alan, onun dizginlerini eline alan kurtulmuştur. Onun kontrolüne giren, onu başıboş bırakan ise mahvolmuştur.
406 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.