“Ehl-i dil sohbetsin yaşayamaz” diyen, sohbetin ehemmiyetini bize hatırlatan yine hazretin kendisidir. Gönül ehli sohbet etmekten kaçınamaz. Bu bakımdan her dem sohbet ile yaşamak, sohbetin hakkını vermek gerek.
Rahmetli babam, zaman zaman “Namazın kazası olur, sohbetin kazası olmaz!” Diye latife ederdi. Sohbeti öyle alelade ‘konuşmak’ olarak anlamayınız; sohbet fikr u zikirdir. Sohbet kendini tanımayı gaye edinenlerin varolma sebebidir. Sohbet varlığı düşünürken varlık içinde olduğunu hatırlamak İçin vesiledir. SOHBET KALIBININ DEĞİL, KALBİN İHTİYACIDIR.