YETER ARTIK! BAKIŞINI YENİLE. Çünkü her gün, sana Allah’tan gelen yeni bir lütuftur. Ziyan etme. İnandığın bütün değerleri ve yüksek hakikatleri kuşan artık, vakit geç olmadan…
Tövbe demek, istiğfar demek, hatayı tespit edip, can çıkmadan, tövbenin imkansız ve anlamsız olduğu bir mevsim yani ölüm gelmeden, Allah’tan bağışlanma dilemek.
Namaza sığının, namazda Kur’an vardır, zikir vardır, namazda Allah (cc) ile buluşmak vardır. Namaz, mü’minin Allah’a yükselmesidir. Namaz, Mirac hatırasıdır.
MOMO
Beni en çok etkileyen kitaplardan biridir. Zaman konusunda beni düşünmeye sevk eden. Zamanımı doğru kullanma açısından beni kendime getiren bir kitaptır. Trafikte, okulda, sevdiklerimin yanında ve uzağında, kitap okurken vs beni bu anlarda bile düşünmeye sevk eden bir kitaptır.
Zaman akıp gidiyor ve biz birilerini suçluyoruz çaldıklarına dair. Aslında biz veriyoruz zamanımızı ve bunu kimse zorla almıyor.
Trafik ışıklarında soruyorum kendime bu bekleyiş neden ? Bu düzen neden ? Bu insanlar neden bekliyorlar ? Nereye gidiyorlar ?
Ama en önemli soruyu momo’yu okuduktan sonra sormaya başladım. Hangisi bize zamanı veriyor ? İnsanlar zamanını kime satıyor ?
Zamanımızı neye satıyoruz biliyor musunuz ? Demir’den yapılmış araba ve bize hapis hayatı yaşatan 4 duvara sonra mı sonrası yok…
Sevdiklerimizle geçirdiğimiz zamanı, kitap okuduğumuz zamanı, müzik dinlediğimiz zamanı boş görüyoruz yada zamanı boş görüp onlarla dolduruyoruz. Momoyu okuduktan sonra aslında zamanla bunları satın alıyorum dedim ve daha fazla sevdiklerime, kitaba, müziğe, doğaya, hayata… adadım. İyi ki okudum sizlerinde okumasını tavsiye ederim mutlaka
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma