#okudumbitti
Bir çiftlikteki hayvanlar, zalim insan yöneticilerin zulmüne baş kaldırıp darbe yapıyorlar. Yeni ve yapıcı kanunlar kurallar yayınlıyorlar. Başta her şey çok iyi gidiyor. Sonrası korkunç! Eser için yönetim eleştirisi dense de, aslında insan derinliğine yapılmış eleştiriler gibi...
Yani kısacası tavsiye edeceğim bir kitap , okunası kitaplardan. Hayvan Çiftliği
Ve en önemlisi, hiçbir hayvan kendi türünden olanlara zorbalık etmemeli. Güçlüsü güçsüzü, akıllı akılsızı, hepimiz kardeşiz. Hiçbir hayvan başka bir hayvanı öldürmemeli. Bütün hayvanlar eşittir.
"İki ayaklılar düşmanımızdır. Dört ayaklılar ve kanatlılar dostumuzdur. Şunu da unutmayın ki, İnsana karşı savaşırken sonunda ona benzememeliyiz. Onu alt ettiğimiz zaman bile, onun kötü alışkanlıklarını benimsemeye kalkmayın...