“ Kitleler üzerinde yapabileceğin en güzel,güçlü devrim kitap okumaktır.
”
¶¶
Yürekten damıtılmış bir ÖZNE, sözden ziyade aşktan öte ; Gönülden kaleme...ay-misali
#120680380
¶¶
Diploma insanı kariyer sahibi yapar!...
Şahsiyet sahibi olabilmek için okuyup, öğrendiklerini dilden öte kalbe indirmek gerek.
Ey zâtı ezelden beri cânânım efendim
Didarına bin kerre fedâ cânım efendim
Lütfundan emînim yine ey Şah-i Şefâat
Vardır bilirim cürm-i firâvânım efendim
Gelmekte güzergâha murâdım şu ki bir gün Manzûrun olur hâl-i perişânım efendim
Hikmetli kelâmın sebeb-i fevz ü felâhım Devletli yüzün kıble-i irfânım efendim
Allâhı gören gözlerinin aşkına bir kez
Bak bende-i muhtâcına Sultânım efendim
Etsin dil-i sûzanımı sîr-ab zülalin
Ekvânı tutuşturmadan efgânım efendim
İkrår getürdüm sana dîvân-i ezelde
Bürhânıdır ihlâsımın îmânım efendim
İmdâdin iletsin beni bir ehl-i Kemâle
Bî-hadd ü aded acz ile nuksânım efendim
Kemal Edip Kürkçüoğlu
Muhterem Fethi Ağabeyime
Aşk dedikleri kısacık hece
Sığmıyor tarife, derin bilmece
Hayaldir gündüzler, gamdır her gece
Çekilmez çiledir, ümid olmasa
Bülbülün feryâdı aşkın dilidir
Sevene aşk zehir, hem panzehirdir
Her âşık bir gûna mecnun gibidir
Akibet sukût-u hayal olmasa
Gün gelir âşığı bezdirir candan
Ummadık müşkilat çıkar, bir yandan Doğduğuna pişman eder anandan
Kahreder insanı, sabır olmasa
Âh, bu aşk sırrımı fâş etti ele
Gülerek yüzüme, çektirdi çile
Düşmezdim, neyleyim, belki de dile
Sevdiğim bir hüsn-ü cemâl olmasa
Hazret-i Süleyman’a bile kalmadı dünya
Baki olan bir tek Allah
Bütün günahları size bırakıp
Ölmüşüz elhamdülillah
Kaygumuz yok bizim yiyip içmekten
Üstümüz başımız temiz.
Bir şey yediğimiz yok ki zaten
Oruçluyuz hepimiz.
Gün aşırı Kabristana bir ölü getirirler
Kalkıp “hoş geldin” deriz.
Canımız sıkılırsa geceleri uzayıp
Akan yıldızları seyrederiz.
Oyuncaksız, salıncaksız küçük ölüler
Yeni arkadaşlar tanır.
Kimse ağlayamaz ki zaten burada
Büyük ölülerden utanır.
“Öldük de kurtulduk Allah’a şükür”
Bir ölü arkadaş hep böyle söyler.
Bize yanmak bilmem nenize gerek
Kendi halinize ağlayın siz diriler…
Hem sonra neye ağlarsınız bilmem
Elinizle sardınız, elinizle yudunuz.
Kiblegâha yönelen kabrimizde
Öylesine mes’uduz.
Abdestsiz gezme. Temiz, tahir ol. Zikirli ol. Besmeleli ol. O zaman topun, tüfeğin, atom bomban olur. Güçlü olursun. Mistik insanlar özgürdür Ali. Yalnız onlar özgürdür.
Sayfa 214 - Fethi Gemuhoğlu'nun oğlu M. Ali Gemuhoğlu'na hitabı·Kitabı okudu