"Biz köy enstitülerini sadece içerisinde nazari tedrisat yapılan bir müessese olarak almadık. İçerisinde ziraat sanatları, demircilik, marangozluk gibi ameli birtakım faaliyetlerde bulunduğu için okul adıyla anmadık, enstitü diye isimlendirmeyi uygun gördük."
Enstitüleri kötülemek için "İyi beslenemiyorlar, aç kalıyorlar." diye eleştirenlere çok öfkelenirdik. Ziyafet sofralarında karınlarını doyuranlara az gelir tabi. Acaba kaç kere fukaranın sofrasına oturmuşlar? Anlayacağın, enstitülerdeki varlığı halka yokluk diye gösterenler, evlerimizdeki yokluğu görmek istemeyenlerdi.