Birinin eline biraz para geçti mi sarhoş olurdu. Yaşamının pürüzleri kaybolur, yerine bir sıcaklık gelirdi. Yalnızlık denen şeyden iz kalmazdı; çünkü insan kafasını dostlarınınkiyle tokuşturabilir, düşmanlarını bulabilir ve yok edebilirdi.
…Kanunu uygulasalar, ne diye onlara kafa tutalım? Ama onlar nerede, kanun nerede ? Onların istediği, bizim ruhumuzu ezmek. Bizi bir kopek gibi süründürmek, sindirmek. Bizi dağıtmak. Ana, galiba bir gün gelecek, insan namusunu korumak için polise dayak atmaktan başka çaresi kalmayacak. Onlar bizim namusumuzla oynuyorlar.
Burada herkes kendi halinde yaşamak ve çocuklarını yaşatmak istiyor; yaşlandığı zaman da evinin kapısının önünde oturup batan güneşi seyretmek istiyor. Gençler dans etmek, çalışmak istiyorlar. İstedikleri topu topu bu kadar...