Bir ilacı fazla alırsan seni öldürür. Yani normalde iyileştirmesi gereken ilaç seni öldürür. Demokrasi ilaçlara benziyor, fazlasını aldığında öldürüyor.
Avrupalı bir şeyi beğenmediği zaman hemen söyler sanki marifetmiş gibi! Anadolu insanı ise beğendiğini söyler, beğenmediğini bir kenarda dinlenmeye alır bir başka değişle biriktirmeye koyulur.
Çoğunluğun beyni tembelliğe o kadar alıştırılmış ki biraz karmaşık bir olayı bile görmezden gelmeyi tercih ediyor. Karşılarında gerçekleşen en büyük olaylar bile, algılama engeli olan bu insanlara ulaşamıyor, kaybolup gidiyor.