Dünyanın bir yarısı -hadi "Güney"i, diyelim- Yoksulluk, Yolsuzluk ve (demokrasiden, insan haklarından, barıştan) Yoksunluk içinde çırpınmakta.
diğer yarısı-Batı'nın refah ekonomilerini içeren"Kuzey"i de Yabancılaşma, Yalnızlaşma ve Yozlaşma'dan muzdarip! Hangi 3Y'den kaynaklanırsa kaynaklansın; XXI. yüzyıla özgün bu varoluşsal ıstırap insanımızın fanatizme kaymasına, şiddetin hem faili hem de mağduru olmasına yol açıyor.