Her gece uyumadan önce kendine sor: “Bugün yeni bir şey öğrendim mi? Yeni bir şey yaptım mı?”
Cevabın olumsuzsa o günün kayıp demektir.
O zaman ertesi sabah en azından yeni bir şey öğrenerek güne başla.
"Ne kötüdür insanın aklıyla yüreği arasında çaresiz kalması...
Ne kötüdür an kadar yakın,
Bir asır kadar uzak olması...
Ve bilir misin ne acıdır insanın bildiğini anlatamaması.
"Ben" deyip susması,
"Sen" deyip ağlamaklı kalması...
Nazım Hikmet