Gerçekten okumaya o kadar büyük bir beklenti ve hevesle başladım ki eğer kitap beni tatmin etmeseydi bir o kadar büyük bir hayal kırıklığı yaşardım. Kitap çok kolay okunuyor, yazarın dili gerçekten çok akıcı ve iyi bir çeviri yapılmış. Anne kendini çok sevdiren bir karakter ama çok fazla konuşuyor. Sayfalarca Anne’in konuşmalarını okuyorsunuz, bu kadar da olmaz dediğiniz noktada daha fazlasını yapıyor ama konudan hiç kopmuyorsunuz garip bir şekilde sizi kitaba bağlıyor. Anne’in hayal dünyasını, başarı hırsını, Diana ile dostluklarını, Marilla ve Matthew ile birlikte olumlu yönde değişen hayatını okumak bana büyük bir keyif verdi, elimden bırakamadım.
“Ne zaman iyi bir şey olsa sonrasında bir hayal kırıklığı geliyor demişti. Belki de bu doğrudur. Ama bunun iyi yanı da var; kötü şeyler de onları beklediğin gibi gelmiyor, bir anda zannettiğinden çok daha farklı ve iyi bir şeye dönüşüyorlar.”