يقولُ اللهُ عزَّ وجلَّ لأهونِ أهلِ النارِ عذابًا: لو كان لك الدنيا بما فيها أكنتَ مفتديًا بها ؟ فيقولُ: نعَم فيقولُ: قد أرَدتُ مِنكَ أهوَنَ مِن هذا وأنتَ في صلبِ آدمَ لا تُشرِكُ أحسبُه قال: ولا أدخلُكَ النارَ فأبَيتَ إلا الشركَ.
Yüce Allah kıyamet gününde ateş ehlinin en hafif azâblısına hitaben: 'Eğer dünya her şeyiyle senin olsaydı, şu azaptan kurtulmak için fidye olarak verir miydin?' diye sorar. Adam, 'Evet fidye verirdim.' diyecek. Bunun üzerine Yüce Allah: 'Sen Âdem'in sulbünde iken ben senden bundan daha kolay olanını istemiştim: Bana hiçbir şeyi ortak kosmamani istemiştim. Fakat sen bana ortak koşmaya devam edip durdun.' buyuracaktır.
(Buhari, Rikak 51)