Çünkü çiçek demek kökü sağlam bir yaşam demek. Çiçek demek en az değişen gerçek demek. En bakımsız çiçek bile açar. Bir yıl
önceki gibi açar. En kurumuş, ölmüş sandığın çiçeği bile birazcık çabayla canlandırabilirsin. Eski haline getirebilirsin. Kökü toprakta olduktan sonra her çiçeğin yaşatılma, kurtarılma olasılığı vardır. Oysa, dalından koparılmış, vazoda soldurulmuş bir çiçeği ne kurtarabilir?
lakin tanrım kadın yaratmış alnıma da yazmış ki bunun babasını arazide vuracaklar dedesini de tez alacaklar elinden o daha bebecikken neyin ne olduğunu bilemeden çatlak sesiyle türküler çağıran bi ihtiyarın nerelere gittiğini anlayamadan bi gün ağacın altında kucağında yattığı saçından ak çiçekleri ayıklayan dedesi de göçüverecek kaderim buymuş ne çare