Şöyle yazıyordu Horney; ''Gerçekte genelde insanların bizden hoşlanmaları o kadar da önemli değilir. Aslında sadece bazı insanların -sevdiğimiz, birlikte yaşamak ya da çalışmak zorunda olduğumuz ya da iyi bir izlenim bırakmanın yararlı olduğuna inandığımız insanların- bizden hoşlanmaları önemli olabilir. Bu tür bireylerin ötesinde başkalarının bizden hoşlanıp hoşlanmadığı açıkça ilgisiz bir konudur. Buna karşın nevrotik bireyler, sanki varlıkları, mutlulukları ve güvenlikleri hoşlanılıyor olmaya bağlıymış gibi bir duygu taşır ve bu şekilde davranırlar''.