beg

beg
fairy, where are you going i will gather all the light and shine it on your tomorrow
7/10
·456 syf.··
2021 24. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 27 Ağustos 2021 19:38
kitabı genele bakarsak beğendim. fazlasıyla detaylı, türündeki kitaplara kıyasla farklı ve oldukça ilgi çekici. ayrıca sonu da cidden hiç beklenmedikti. fakat kitabın etkileyiciliğini azaltan unsurlar gözardı edilemeyecek gibiydi bana kalırsa. en büyük sorun karakter fazlalığıydı. zaten ana karakteri 8 farklı kişi olarak görmemiz yetmiyormuş gibi bunların sıraları da iç içe geçmeye başlamışken yan karakterlerin de sürü gibi olması iyiden iyiye can sıkıcı olmaya başlıyor. anna karakteri ele alınıncaysa zaman kavramı kitabın ortalarında iyice kafa karıştırmaya başlıyor. doğru dürüst bir netlik kazanmak için kitabın sonlarına yaklaşmak gerekiyor ama kitabın sonuna ulaşmak oldukça zordu. daha doğrusu olaylar heyecan vermeye başlayıncaya kadar kitabı okumaya devam etmek zordu. bu tarz kitaplarda suçu kendim çözebilmek beni daha çok mutlu eder ama bu kitapta tam bir olayı anlayacakken hep karakter değişimi yapılıyor ya da araya çok farklı şeyler sokuluyor. kısacası kendim çözemedim ama belki de ben yeterince zeki değilimdir ama bu durum beğenimi daha çok arttırdı çünkü merak unsuru doruklardaydı ve beklentim de karşılandı gizem konusunda. ayrıca 4 farklı gizemin de tamamen birbiriyle bağlantılı olması, bunların bulunma şekli ve bu kısımlarda hiçbir aşırılığa kaçılmaması gayet tatmin ediciydi. son sayfa bam diye karşımıza çıkan, kitabın vermek istediği mesajın beni etkilediğini de söyleyemeyeceğim bu arada. annabell'in backstorysinin tamamını bilseydim belki diyebilirim ama bu konuda bilgiler eksikti maalesef.
Evelyn Hardcastle’ın Yedi ÖlümüStuart Turton · İthaki Yayınları · 20201,491 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
7/10
·368 syf.··
2020 57. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2020 20:17
konusundan da bahsedecek olursam; üniversitede oda arkadaşı olan Victor ve Eli bir tez konusu üzerinden araştırmalar yürütmeye başlıyorlar fakat deneyin sonucu pek de iyi sonuçlanmıyor ve bunun sonucundaysa Victor hapse giriyor. 10 yılın ardından Victor hapisten çıkıp bir zamanlar arkadaşı olan Eli ve yanındaki gizemli kızın peşine düşüyor. Tabii kendisinin yanındaki bir başka gizemli küçük kız ve hücre arkadaşı ile birlikte... kitap tanrısal bakış açısıyla yazıldığı için ilk başta okumaya alışmak benim için zor oldu, - kitabı okuyan birçok kişinin yorumunda siz de görmüşsünüzdür diye düşünüyorum. - fakat bir süre sonra cidden alışıyorsunuz. kitabın her bölümünde farklı zaman dilimleri arasında geçiş yaparak okuyoruz. ilk başta hem bakış açısı farklılığı hem de zaman dilimi farklılıklarının olayları anlamamı daha da güçleştireceğini düşündüm fakat kesinlikle öyle olmadı. geçmiş ve günümüz olaylarını birbiriyle bağlantılı olaylarla anlatarak kafa karışıklığını önlemiş ve yazar bu geçişleri cidden çok iyi bir şekilde yapmış. çok akıcı bir kitap olduğunu söyleyemeyeceğim fakat benim gibi 1 haftaya yayarak okuyacağınız bir kitap da değil elbette. kitabı okurken adeta gözümde film şeridi gibi geçiyordu. ( ki film olsa çok tutardı bence mis gibi bir şey olurdu.) olay, kişi ve yerlerin betimlemesi o kadar iyiydi yani. karakterler hakkında ise diyecek bir şey bulmakta gerçekten çok zorlanıyorum Sydney ve Mitch gerçekten çok sevdiğim karakterler oldu fakat ne kadar zekasına hayran olsam da Victor için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Eli'dan da nefret etmedim. Eli ve Victor için diyebileceğim en iyi tanım kitapta geçen " bu oyunda kimse iyi değil." cümlesi olurdu galiba. Özünde ikisinin de hem kötü hem iyi tarafları vardı. bu doğru bir tanım mı oldu ondan da emin değilim aslında.
VahşiVictoria Schwab (V.E. Schwab) · Pegasus · 2018614 okunma
6/10
·304 syf.··
2020 50. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 14 Ekim 2020 20:07
yine hüngür hüngür ağladığım bir kitap oldu. Bu kitapta Alice karakterinin ağzından da okumamız kesinlikle en iyi yanıydı. Doğrusu birinci kitabın başından beridir Alice'i sevmiyordum. Fakat ikinci kitap bakış açımı tamamen değiştirdi. Yeni eklenen karakteri de (Danny) çok sevdim bu arada Açıkçası olayların çok hızlı ve üstünkörü yaşandığını düşünüyorum. Üstelik bazı kısımlar çok tahmin edilebilirdi. Yani kitabın sonunda açıklandığında 'haha biliyordum ki' modundaydım ⠀ Her şeye rağmen kitabın sonu tam hayal ettiğim gibiydi Bazı popüler serilere yapılan göndermeler de beni çok eğlendirmişti. Genel hatlarıyla güzel bir kitap, kesinlikle bir şans verin derim. ⠀ s p o i l e r İki farklı karakterin ağzından anlatılırken aynı anda iki farklı dünyayı da görüyor olmamız benim çok hoşuma gitti. Fakat resmen Alice'in ağzından yazılan bölümleri okurken daha çok eğlendim. Çünkü Violet'ın bulunduğu boyutta yaşanan olaylar çok hızlı gelişiyordu bence ve bu da daha az etkilenmeme sebep oldu. Tabii ki Ash'in hemen geri dönmesi ve kitap boyunca okurlara karın ağrısı olmaması iyiydi ama... CİDDEN BİR ANDA NASIL YA?? Katie'nin ölümünün mantığını da asla anlayamadım. Katie'nin neden ölmesi gerekiyordu ki? Sanki sadece 'göz önündeki karakterlerden birini öldüreyim de çarpıcı olsun' tarzı bir durum gibiydi. Üstelik Willow... gerçekten bir ölüm bu kadar geçiştirilemezdi. Neye ağladığımı unuttum resmen o kısımları okurken Ve Ash... Ah Ash... Canım Ash...
Darağacı Şarkısı Anna Day · Yabancı Yayınevi · 2020563 okunma