“Bize ilk verilen uyarı “Oku!..” uyarısıdır. Okumamız gerekiyor arkadaşlar. Çok okumamız!.. Kütüphanelerde tozlanmış kitaplar görmek çok yazık. Kendimizi bulmanın tek yolu aramaktır. Aramayı sadece öğrenerek yapabiliriz. Dolayısıyla söyleyin bana, hiç bulunmamış bir ruh nasıl yaşayabilir? Ve unutmayın ki en büyük trajedi, yaşayıp da ruhun derinliğini keşfedememektir. Mevlânâ’ya ne olduğunu hatırlayın. Deliliğin eşiğinde yaşıyordu, cevaplar arıyordu; Allah’ın kapısını çalıyordu. Kapı açıldığında fark etti ki, kapıyı içeriden çalıyormuş.”
Enis Sipahi