Polemiğe fırsat vermeden cevap veriyorum; kişinin mahza kuran okuduğu için ücret alması zinhar caiz değildir. Cevhera sahibinin mezkûr kitabında hataen (olduğu zannındayız) bunun caiz olduğunu söylemesine binaen onu taklit edip meselenin aslını araştırmadan buna caiz diyenler olmuşsa da esasında işin aslı asla ve kat'a caiz olmadığıdır.
Fakat, mahza kuran okumak değil de, Kur'an'ı Kerim'i yahut sair ulum-u İslamiyyeyi öğretmek için yahut da camilerde imamet ve yahut müezzinlik için para alınmasında ulema maslahata binaen bir beis görmemiştir. Zira bu gibi hizmetlerin ücret karşılığında ifa edilmediği takdirde sekteye uğrayacağı kesindir.
Bu yüzden kişinin imamlık yapmak yahut Kur'an'ı Kerim ve diğer ulum-u İslamiyyeyi öğretmek için ücret alması caizdir.
Kuzenlerim imamlar para alıyor diye namazlara gitmiyor.İmamlar çoluğuna çocuğuna ne yedirsin abi.Bu nasıl bir zihniyet😶
(Polemiğe fırsat vermeden cevap verelim,gerçekten öğrenmek istediğim bir konu)
فان ال(واحد) يستعمل لافادة الصفات، و(الأحد) يرجع الى الذات، يقال ((فلان واحد زمانه)) يعنون بذلك تفرده بصفات كمالية لا يشاركه فيها غيره، ولهذا قيل: ان الله تعالى أحد في ذاته، وواحد في صفاته