Olumsuz yaşantılar bizim o insanla ilişkimize baskın çıktığı için, diğer olumlu özellikleriyle uğraşmayız. Sonuçta, sorunu çözemeyiz ve çatışmalar yıkıcı olmaya devam eder, iletişim kısıtlanır.
Tanrı’nın bizi cezalandırmak için çaba sarf ettiğini sanmam. Çünkü o, bizim her geçen gün, kendi kendimizi cezalandırmakla meşgul olduğumuzu pek iyi biliyor.