Yani mutlu olmak hedefin olmayacak, olmasın yani. İnandığın hiçbir büyük insan mutlu olmak için yaşamadı. Sadece mutluluk üzerine kurulmuş bir hayat ziyandır. Hayat belki de hepten ziyandır bilemiyoruz. Yine de ve hatta sırf bunun için, büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın, Şair’in dediği gibi, hatta inançla, öfkeyle, cesaretle yaşayacaksın. Yenileceğini bildiğin halde, bile bile biteceğine çoğalacaksın.