Raymond ondan daha iyi bir insan olan Céleste kadar dostum olmuş, olmamış ne önemi vardı? Marie bugün dudaklarını yeni bir Meursault'ya verse ne olurdu?
"... Eminim, başka bir hayat istediğiniz zamanlar olmuştur," diye haykırdı. Elbette istemiş olduğumu, ancak bunun zengin olmak, daha hızlı yüzmek ya da daha güzel bir ağza sahip olmak istemekten daha önemli olmadığını söyledim.
Başkalarından daha erken ölecektim, orası aşikârdı. Ama herkesin bildiği gibi, hayat yaşamaya değmez. Aslında, doğal olarak başka kadınlar ve başka erkekler yaşamaya devam edeceklerine, üstelik bu binlerce yıl böyle sürüp gideceğine göre, ha otuz yaşında ölmüşsün ha yetmiş; bir önemi olmadığını biliyordum.