Vaziyet gittikçe fenalaşıyor. Dünya, adam akıllı birbirine karışacak. Bugünkü gazeteler Boğazları kapattığımızı yazıyorlardı. Bu da bir nevi harp demektir. Şayet İngilizler bundan münfail olurlar da(tesir altında kalıp) boğazı zorlamaya başlarlarsa netice pek vahim olur. Ben, her vakit söylerim ya: ah bu İngilizler. En çok onlardan korkarım. Baksanıza hidiv de (vali de) burada kaldı. Bir türlü Mısır’a gidemiyor. Tabii orada İngilizlerden korkuyor. İngilizler her fenalığı yaparlar. Mesela, mısıri derhal kendilerine ilhak edebilirler(katabilirler). Yahut oranın idaresini, istedikleri birine verirler. Ah, ah. Eğer biz işe karışmasaydık çok iyi olurdu. Fakat bu genç ve acemi ricali siyasiyenin(siyaset adamlarının) büyük bir pot kırmalarından korkuyorum. İşte bakınız: Boğazları kapattık ,diyorlar. Şu halde iş işten geçti demektir. Boğazları kime karşı kapıyoruz. İngilizlere Fransızlara İtalyanlara karşı değil mi? Öyleyse onlarla bir nevi hali harp ilan ediyoruz demektir.
Derin derin içini çekerek -of of… çok fena bir zamandayız. Dünya,dünya olalı bu kadar karışmamıştır. Hemen Allah Encamımızı (sonumuzu) hayır eyleye