Fırat nergiz

Fırat nergiz
@amedli_kitap
Serbest
Yeteri kadar değil
Diyarbakır
diyarbakır
340 okur puanı
Şubat 2022 tarihinde katıldı
Teşekkür ederim yine biri çıkıp sorgulattı insanlara olan katıksız sevgimizi herkesin gönlü güzel düşüncesini.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
insanlar insanlar insanlar kendi kaf dağı kadar ulaşılmaz ve büyük gören insanlar küçüçük bir dikene ah vah eden insan değil mi bu kadar kendini ulaşılmaz his ettiren kibir niye...
Şiir
DESEM Kİ Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır, Rüzgârların en ferahlatıcısı senden esiyor, Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini, Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim, Senden kopardım çiçeklerin en solmazını, Toprakların en bereketlisini sende sürdüm, Sende tattım yemişlerin cümlesini. Desem ki sen benim için, Hava kadar lazım, Ekmek kadar mübarek, Su gibi aziz bir şeysin; Nimettensin, nimettensin! Desem ki... İnan bana sevgilim inan, Evimde şenliksin, bahçemde bahar; Ve soframda en eski şarap. Ben sende yaşıyorum, Sen bende hüküm sürmektesin. Bırak ben söyleyeyim güzelliğini, Rüzgârlarla, nehirlerle, kuşlarla beraber. Günlerden sonra bir gün, Şayet sesimi farkedemezsen, Rüzgârların, nehirlerin, kuşların sesinden, Bil ki ölmüşüm. Fakat yine üzülme, müsterih ol; Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini, Ve neden sonra Tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede, Hatırla ki mahşer günüdür Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
Şiir
HEY EFENDİ İZİN VER DE GİDEYİM Hey efendi, izin ver de gideyim, Arkam sıra ah çekip de ağlar var. Bir muradım nazlı yâre kavuşmak, Ara yerde yıkılası dağlar var. Kuru gazel gibi göğe savrulma, Acı poyraz gibi esip yorulma. Nerde güzel görsen gönül çevirme, Bizim ilde cana kıyan beyler var. Yeni geldi Arap atın sökünü, Seyir eyle sağa, sola bükeni. Helâl edin tuz ekmeğin hakkını, Varamıyom, beni burda eğler var. Karac'oğlan der ki: Kendim öğmeyim, Taşlar alıp dertli sinem döğmeyim. Güzel sevme derler, nasıl sevmeyim? Çatık kaşın arasında benler var.