Apoo

Apoo
Van golü canavarı
yyü
Bursa
van, 23 Ocak 1999
51 okur puanı
Aralık 2021 tarihinde katıldı
İçimde ölen biri var
Reklam
Yıldızlara dokunamazsınız ama karanlık gecelerde onlar size yol gösterir.
"Kaybetme maceramız daha ana karnından çık nğımızda başlar. Hiç emek harcamadan hüküm sürdügümüz, dünyanın en güvenli, en yumuşak korunağını, ana rahmini kaybederiz önce. Bizden intikam almak için bekleyen dünya, sanki niye çıktın oradan dercesi ne, gözlerimizi yakan ışıkları, kulaklarımızı tırmalayan gürültüsü, sıcağı, soğuğu, açlığı, kiri, hastalığıyla saldırir üzerimize. Ama biz de öyle kolay kolay pes etmeyiz. Kaybettiklerimizin yerine anında başka bir şey koyanız. Hem cennetimizi yitirsek de o kutsal yerin sahibi olan annemiz bizimledir, üstelik yanında bir de baba verilmiştir emrimize. Dışarıdaki dünyaya alışmaya başlayınca, kaybettiğimiz cenneti hemen unutuveririz. Ancak büyüdükçe annemiz de babamız da bizden uzaklaşmaya başlar; onları kardeşlerimizle paylaştığımızı anlanız. Kardeşimiz yoksa babayı anneyle, anneyi ise babayla paylaştığımızı fark ederiz. Bize gösterilen ilgi günden güne azalır. Azalan ilgi dünyanın bizden ibaret olmadığını gösteren bir uyarıdır aslında. Ama bunu görmezden geliriz. Düşler kurar, hayaller uydurur kaybettiklerimizin yerine yenilerini koyarak dünyayı kendimiz sanmayı, bu güzel yalana kanmayı sürdürürüz. Yeniyetmelik çağımızda anne, baba sevgisinin yerini arkadaşlara duyulan bağlılık alır. Arkadaşlarımızla hiç ayrılmayacağımızı düşünürüz. Keşke sonsuza kadar böyle aynı mahallede, aynı okulda yaşasak diye dilekler tutar, birbirimize sözler veririz, ama yıllar birer birer alır arkadaşlarımızı elimizden. Ancak yeryüzünde ne kadar kötülük varsa bizde de o kadar umut vardır. Ergenlikle birlikte aşk denilen o büyülü, o rezil, o soylu, o kahraman, o korkak duygu utançtan kıpkırmızı olmuş bir yüzle çalar kapımızı. Aklımız, yüreğimiz birine takılır kalır. Bu kez yaşamın merkezine onu koyar, her davranışın, her duygunun, her düşüncenin anlamını
Sayfa 489
"İnsan can verdiğinde, ilk başlarda ölümün sıcaklığından mı nedir, ne olduğunu anlamazmış. Taa ki onu mezara koyup üstünü kapadıktan sonra, sıkılıp da başını kaldırmaya çalışınca, alnını tahtalara çarpar, böylece farkına varırmış bu dünyadan göçüp gittiğinin."
Sayfa 479
İyilik iyidir 🌻
Reklam