Sabahattin Ali göyle diyor:
"Bana ne kadar kötülük yapılırsa yapılsın kimseye saygısızca gitmedim. Aram bozuk olsa bile birinin bana ihtiyacı olsa hiç
düşünmeden giderim ama görüyorum ki
saygının sevginin hatta şefkatin bile
iyileştiremeyeceği insanlar var."