Bütün çocuklar iyidir . İçimizdeki çocuk da iyi . Çocuğun iyi olduğunu anlayabilirsek bizde ona daha iyi anne- babalık edebiliriz . Böylece çocuğun "kötü " , "yalnis" , "sorunlu" gibi tabirlerle anılan davranış biçimlerine ihtiyaç kalmaz .
Ayrı bireyler olmamız , aile birliğimize zarar vermez . Tam tersine , bu birliği daha güçlü , daha sağlıklı hale getirir. Birbirimizin farklılıklarına ne kadar saygı duyarsak o kadar " iyi aile " oluruz. Ne kadar ayriysak o kadar iyi birleşiriz .