Çocukları kontrol edilmesi gereken küçük insanlar değil, güvenilmesi gereken iç dünyası geniş bireyler olarak görmeliyiz. Sahip olmak istediğimiz değil, sahip olduğumuz çocukları yetiştirmeliyiz.
Ödül, sadece bir araçtır. Tehlikeli bir düşünce yapısının ürünüdür. O düşünce yapısı nedir? Kontrol ve manipülasyon. Zaten bundan dolayı kültürümüzde korku ve sevgisizlik yok mu? Bundan dolayı insanlar " El ne der?" diye yaşamıyor mu? Bundan dolayı gösteriş ve statü kaygısı yok mu ?