Toplum alanı aşağılık bir laf arenası halinde; erdemsizler, bilgisizler, değersizler ortalıkta... Doğruyu görebilenler susturuluyor bu ortamda;birazcık konuşabilenler kirletiliyor, lekeleniyor. Adları ileri'ye çıkanlar da kin duygusunun sarhoşları;bakışları acı, dilleri zehir, kalblerinde öç kaygısı hepsinin...
Ama sevgisizliğin yol gösterdiği bir toplum, nereye, hangi ülküye yönelebilir? Düşmanlık duygusunun tutsakları nasıl kurtarıcı, başarıcı olabilirler? Ve biz bu çeşit aydınlar elinde yoksulluktan nasıl kurtulabiliriz?