Sana bir itirafta bulunmam gerek,’ dedi İvan, ‘İnsanların yakınlarını sevebilmesini bir türlü anlayamıyorum. Bence insan aslında yakınlarını değil, uzaktakileri sevebilir.
Hatalarımin zirvesindeyim.
Us yandaşim , dostum
İnsanlara yapma denilmemeli
Kötü, harabe bana çizdiğin resim
Başka da bir şey göstermedin
İyi ya doğruya ansız , duraksız nefessiz koşmalı
Yalnızca iyi , yalnızca doğru
Kötüyü tanımasın insan
Matem rüzgarları eser
Öyle de yaşanır böyle de
Hakkını haklı olana teslim etmeli
Medeniyet böyle ince çizgi de gider
Muhakemesi olmayan yetişemez
Hak mertebesine
Dünya'nın kendi etrafında döndüğünü,
Herşeyin kendiyle alakalı olduğunu
Zanneden insan ahmakliği diye birşey var.
Onun acıları, onun kaderi, onun sabri, onun isyanı .
Ne der yeryüzünde yalnızca insanlar biri olun.