Fatoş A.

Fatoş A.
@askft
Puan vermedi·208 syf.··
2019 21. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2019 18:33
Ah Holden.! Yaş 16 ve bir çoğumuzun geçirdiği buhranlardan geçiyor karakterimiz. Aslında bir nevi toplumla pek uyuşan bir tarafı olmadığından. Girdiği bir çok okul tarafından kovuluyor ne yazık ki. İnsanların sahte oluşları, arkadaşlıklarının samimi olmayışı ve buna benzer bir çok faktörün iç dünyasında öfke patlamasına sebep oluyor. Aslına bakarsanız kitabın isminden kaynaklı, kitapta daha mücadeleci bir bireye dönüşüp karşılaşmış olduğu zorlukları iyileştirme çabasına bürünmesini beklerken klasik bir son ile bitirmiş yazar. Beklentimin altında kaldı. Daha çok şımarık diye nitelendirdiğimiz ergen serzenişleri diyebiliriz bir bakıma. Çünkü banka hesapları ve cepleri yüklü olmayan, yaşamda kalabilmek adına mücadele veren henüz jambonun ya da eğlence sektörünün varlığından bile haberi olmayan, küçük yaşta işçi emekçi olmak zorunda kalan çocukları düşününce bu kanaate varıyorsunuz. Dili biraz argo ama rahatsız etti diyemem. Kitabın ismi " Ben, çavdar tarlasında çocukları yakalayan biri olmak isterdim" cümlesinden geliyor. Halihazırda okuyanları ve okumak isteyenleri etkilemek istemem lakin okumasam olur mu diyorsanız olur diyorum. Keyifli okumalar.
Çavdar Tarlasında ÇocuklarJ. D. Salinger · Yapı Kredi Yayınları · 202171,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·194 syf.··
Beğendi
·
2018 61. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2018 18:34
Hakkari'de Bir Mevsim.. Okuyun..! Bu eseri mutlaka okuyun.. Öncelikle 1000kitap Istanbul okurlarının 4.11.2018 tarihli gerçekleşen buluşmasında kitabı öneren arkadaşa/arkadaşlara  çok teşekkür ediyorum. Bugüne kadar hem yazar hem kitapla tanışmamanin verdiği pişmanlık var doğrusu.. . Gelelim kitaba..! Güneydoğu'da çocukluğu geçmiş biri olarak fazlasıyla etki bıraktı bende. çocukluğuma  götürdü; belki ölen bebelerle karsilasmadim, belki çaresizlikle yuzlesmedim, ama çocuk denilen yaşta ölüm sözcüğünü daha tam manasıyla bilemez ve kestiremezken çok ölüm gördüm.. nedeni nicini bilinmeyen ve halen adlandirmadigim, anlamladiramadigim ölümler.. Kitap bu ülkenin tüm kanayan yaralarını ele almış velhasıl.. Hakkari..! Kim bilir belki bu ülkede yasayipta halen birçoğunun bilmediği, orada nelerin yaşandığını kestiremedigi, içi trajedilerle agitlarla, acılarla dolu bir şehrimiz..ne acı..! Hukukun, adaletin, sağlığın yani kısacası devlet imkanlarının bir türlü yetişmediği topraklar..!! Burda yalnızlığı, caresizligi, kimsesizligi, ölümü, yaşamı, öyle güzel öylesine şiirsel kaleme almış ki yazar kitabı elimden bırakamadım.. Gercek bir yasam oykusu olmasi ayri bir anlam katıyor kitaba.. Kisa kisa yazilmis cumlelerin icinde boğuldum, tikandim nefesim yetmedi bazi satirlarin dramina.. Hiç portakal yememis zeytini bilmemis çocukların var olduğu bir dünya gerçeği ile öylece bakakaliyorsunuz.. Onlar gibi yaşamadığınıza ne yazık ki şükür edemiyor bunun Tanrısal boyutunu, insanoğlunun doyumsuzlugunu sorguluyorsunuz..Kitap Hakkari' ye götürdü beni, soğunu içimde hissettim..He bir de yetmedi oturdum filmini izledim..Salgın  hastalıkların sonucu ölen bebelerin acısı yüreğime dert oldu..Çaresizliğin ne demek olduğunu iliklerime kadar hissettim öyle ki gözyaşlarımı tutamadım.. Kadının
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Sel Yayınları · 201714bin okunma