Gülmek tepkidir şakaya. Ağlamak hüzne tepkidir. Ses vuruşa bir tepkidir duvardan çıkan. Çığlık boğulmanın "Yeter" diyememenin tepkisidir. Horlama rüyanın hohlamak el üşümesinin ve büyümek doğmanın tepkisidir mesela. Bu zinciri kırabilecek var mi? Tepki olmayan bir şeyi gösterebilecek var mı peki? Yaşamlarımız tepkidir, ölümlerimiz gibi. Ve yeni yaşamlar da ölülerimize tepkidir. Tepkilerimiz yeni tepkiler doğurur, bayrak yarışı olur. Başlatmak için biter bitenler. Bitmek için başlayanları bilmeden.
Hayat çok tuhaf... Mezarlara cocuklar gömülüyor ve gece yastığa başını koyduğunda "Hayat" deyip geçebiliyorsun çıldırmamayı başarıp. Bu kelime dağarcığımızdan çıksaydı tüm insanlık anında delirirdi. Hayat... İyi ki var. Hayat değil kelimesi iyi ki var.