Jean-Paul Sartre’nin, 1953’te bir gazetede yayımlanan “ Dikkat! Amerika kuduz. Bizleri ABD’ye bağlayan tüm bağları koparıp atmazsak bizi de ısıracak ve kudurma sırası bize gelecek,” şeklinde dile getirdiği uyarıyı ciddiye alma konusunda geç kalınmış olduğu endişesini taşımaktayım.
Dünyanın kendini beyaz olduğuna inandırmış olan bölümü, “bilgi çağı”na girilmiş olduğunu ilan etmenin çoşkusunu yaşıyor ki bu durum, daha çok sayıda insanın kendisini beyin korteksi düzeyinde yaşayacağının habercisi.
Evrende siyahlar ve beyazlar şeklinde bir ikili bölü yok, her bir varlık kendi bünyesinde beyazını ve siyahını yaşayarak büyük bütünün içindeki kendi bütünlüğünü sürdürmekte.