Sev kardeşim...
Kaybetsen de sev
Dillere düşüp rezil olsan da sev. Kalbini sıradan bir et parçası olarak götürme öteki dünyaya.
De ki onlara...
Ben boşuna yaşamadım.
Sevmeyi öğrendim ve hiç unutmadım...!
Ataol BEHRAMOĞLU
Yaşadıklarımdan öğrendiğim
bir şey var:
Yaşadın mı büyük
yaşayacaksın..
Irmaklara, göğe, bütün evrene
karışırcasına..
Çünkü ömür dediğimiz şey,
hayata sunulmuş bir armağandır..
Ve hayat, sunulmuş
bir armağandır insana...
-Ataol Behramoğlu
Değişir yönü rüzgarın
Solar ansızın yapraklar;
Şaşırır yolunu denizde gemi
Boşuna bir liman arar;
hiç bir kelebek
Tek başına yaşamaz sevdasını,
Severken hiç bir böcek
Hiç bir kuş yalnız değildir;
Ölümdür yaşanan tek başına,
Aşk, iki kişiliktir…
Ataol Behramoğlu.