"Gece yarısı, karanlık bir bozkırda
Işıklar içinde akan bir tren kadar yalnızım
içinde onca insan, içinde dünya...
Soluk soluğa, demirden bir ırmağa mahkum
Ve bilmeyen sonsuzluk nedir,
Haklı olan kim bu kargaşada?"
Ahmet Erhan, Gülşiir
"Tanpınar'ın kuyusunun dibinde ise bir su birikintisi vardır" diye yazmıştı Nurdan Gürbilek, "tıpkı bir ayna gibi, bakana kendi yüzünü yansıtır."
Özlemle...
Yaşarsın karıcığım,
kara bir duman gibi dağılır hatıram rüzgârda;
yaşarsın, kalbimin kızıl saçlı bacısı
en fazla bir yıl sürer
yirminci asırlarda
ölüm acısı...
Nazım Hikmet