Elde edeceklerini elde edince her şeyi kaybetme korkusu huzursuz etmeye başlar insanı... Bundan şu anlam çıkıyor: Herşeyden kim en çok korkuyorsa, o en varlıklıdır, en rahattır...
genel olarak Batılının yaradılışında kardeşlik duygusu yoktur. Kişisel bir başlangıç bir kendini sakınış vardır onun yaradılışında. Bir yükselme tutkusu, herkesten başka olma isteği, kendine herkesten, herşeyden çok değer verme duygusu. Kendine böylesine değer veren bir insanda kardeşlik duygusunun bulunmaması elbette doğaldır.
Yani eskisinden daha seyrek dövüyor şimdi. Zamana uyuyor, kimi zaman tatlı sözler bile söylüyor karısına. Yaşlılık günlerinde anladı çünkü karısı olmadan yaşayamayacağını.