Filozof Etika'da, "Aklın kılavuzluğunda yaşayan bir insan için acıma duygusu," diye yazar, "Kendiliğinden kötü bir duygudur ve o kişiye hiçbir yararı yoktur."
Oysa iyi hayat böyle bir şey değildir, onu ancak yaşayarak bilebilir, anlayabiliriz. Üzerinde gereğinden fazla düşünüp onu teorileştirmeye çalışırsak, elimizden kayıp gidebilir. Sokrates'in iddiasının aksine, sorgulanmış bir hayat, yaşamaya değer olmayabilir.