Aydın Deviren

Aydın Deviren
@aydin16
İnsan insanın sözünde, tavrında demlendiği gibi bakışında da demlenir. Demlenmek bir şeyin olgunlaşması, kıvama gelmesi, bir şeyin aslını ve tadını bulmasıdır. Birbirini bakışından ve sükutundan bilenlere mesafe olmaz. Bu yüzden ‘hemdem’ olabilmek bambaşka bir derinliktir.
1000k
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bursa bugün...
Kar yağınca hatırladığım türkülerdendir “kırmızı gül demet demet” Bu türkünün bir yerinde “Şol revânda balam kaldı” diyor. Bazen bu cümleyi bir vird gibi söylerim, bazen sesli bazen içimden. Böyle cümleleri vardır bazı insanların, türkülerden, şiirlerden, kitaplardan hatırında kalan. Sanki o an onu söyleyince muhkem bir dayanak bulmuş, kalbinde kaynayıp duran hissi durultmuş, koşup birine sarılıp huzur bulmuş gibi tarifsiz bir tat duyarlar. “Şol revânda balam kaldı.” Hani ben sana uzun uzun anlatamam nerede neyi yitirdiğimi ama sen şu cümleden anla beni der gibi. Herkesin bir yerlerde çok sevdiği bir şeyi kalmıştır. Sanırım kalmakların en zoru da insanın içine bir kıymık gibi batan, bir ok gibi saplanan kalışlardır. Kar’dır deyip geçme işte, insanda ne hisler uyandırır.
1000k
Olgunlaşmak kaybetmeyi de göze almaktır. Bazı güzelliklerin eskisi gibi olmadığını fark etmektir. Kendini faydasız meşgalelerle oyalamamaktır. İnsan olgunlaştıkça mutsuzluğu artar ama anlamsız birçok şeyden de uzaklaşır. Olgunlaşmak anlamaya yani acıya biraz daha yaklaşmaktır.
1000k
“Seni yorarak geliyorsa nasibin değildir” diye bir cümle gördüm bugün. Nasibin seni yorar, hırpalar, üzer, bazen pişman eder bazen de mutlu ve memnun eder. Neyin nasip olup olmayacağını da kimse bilemez ancak yaşayarak öğrenilir. Hayat, reçetesi belli olan bir yol değil…
1000k